Adapting helpt sinds 2017 juridische dienstverleners en advocatenkantoren om hun dienstverlening naar het nu te tillen. Door automatisering toe te passen waar mogelijk én effectief stellen we bedrijven in staat om klanten sneller en goedkoper te helpen met de juridische hulpvraag. En belangrijker nog, door herhaaldelijk werk weg te nemen van juridische professionals, stellen we ze in staat om de focus terug te brengen naar de cliënt en hiermee gezamenlijk naar het beoogde resultaat toe te werken.
Welke processen worden vaak uitgevoerd en bevatten herhaaldelijk werk. Wie voert dit uit en welke tools en templates kunnen dit werk standaardiseren.
Gestandaardiseerde, werkbare processen bieden mogelijkheid voor optimalisatie. Waar kunnen tijdswinsten behaald worden en waar moet de kwaliteit van de output nog omhoog
Wanneer standaard processen goed functioneren, is het mogelijk om deze te automatiseren en de client een hoogwaardige servie te blijven bieden. Hoe moet de automatisering ingericht worden om daadwerkelijk te helpen bij de gebruiker
Eric Coppens
De Nationale Adviesbalie
Allereerst, wij zijn zeer tevreden over de online legal services van Adapting! Erg knap hoe zij bijdragen aan modernisering van de werkwijzen binnen het rechtssysteem. Dat is best een klus als je bedenkt dat processtukken o.a. nog via de fax en koerier verstuurd worden. Met behulp van een voor ons bekende advocaat heeft Adapting een online ouderschapsplantool ontwikkeld. Wij hebben deze geplaatst op echtscheiding-wijzer.nl en eindesamenwonen.nl. Een degelijke oplossing voor rechtshulpzoekenden die naast gemak, onnodig hoge kosten voor een advocaat kunnen voorkomen. Bijkomend voordeel is dat de advocaat zich hierdoor bezig kan houden met vraagstukken waarvoor hij écht nodig is. Er zullen meer online oplossingen op onze sites via Adapting volgen. Dit, met als enig doel rechtshulp toegankelijker en goedkoper te maken voor een breed publiek. En niet onbelangrijk, het is gewoon prettig werken met Adapting!
Wendy Persoon
ARAG
ARAG gebruikt de SAAS oplossing AdaptingLegal om het intake- en beslisproces voor rechtshulp te faciliteren. Dit doen wij vooral op onderwerpen met een hoog dossiervolume, zoals arbeidsvraagstukken rondom ontslag; complexe afwegingen met een duidelijk wettelijk kader zoals in huurrecht; en relatief simpele vraagstukken zoals klachtenprocedures bij instellingen.